ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Με τον νόμο Γαβρόγλου το 2019 και την μετατροπή των ΤΕΙ σε Ανώτατα Ιδρύματα δημιουργήθηκαν τμήματα Μηχανικών δύο ταχυτήτων. Μέσα σε αυτά τα τμήματα ήταν και τα 8 τμήματα Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Τα συγκεκριμένα τμήματα είναι 5ετούς φοίτησης και με πρόγραμμα σπουδών προσαρμοσμένο ώστε να  αντιστοιχούν στις προδιαγραφές που τίθενται για το επίπεδο 7 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF). 

Πάρα πολλά παιδιά στο Μηχανογραφικό τους έπεσαν θύματα αυτής της στρέβλωσης δηλώνοντας τμήματα τα οποία δεν είχαν τα πολυπόθητα δικαιώματα. 

Αυτή η στρέβλωση αποκαθίσταται για τα 6 από τα 8 τμήματα με ΦΕΚ του 2020 και του 2021 από την παρούσα κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα οι σπουδές στα τμήματα :

οδηγούν  στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), στην ειδικότητα εκάστου Τμήματος, επιπέδου 7 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Τα τμήματα των Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής περιμένουν και αυτά τη σειρά τους κάτι που δεν ξέρουμε πότε και αν θα γίνει.

Δείτε το ΦΕΚ

Δείτε το ΦΕΚ

Πάνος Σταυρόπουλος – ΜΑ Σύμβουλος Σταδιοδρομίας

175 Σχόλια
  1. Δημήτρης Κουτής 30 Μαΐου 2021 at 12:55 - Reply

    Καλημέρα.Συμφωνω απόλυτα με το άρθρο σας,αλλά πάλι δεν μπορείς να γραφτείς στο ΤΕΕ,αρα ουσιαστικά δεν έχεις επαγγελματικά δικαιώματα.Ο γιος μου θέλει ΕΜΠ ναυπηγών, αν δεν τα καταφέρει μάλλον προτιμάει να δηλώσει Βολο μηχανολόγων παρά να πάει ΠΑΔΑ ναυπηγων γιατί θεωρεί ότι θα έχει ένα πτυχίο χωρίς αντίκρισμα.Καλή συνέχεια.

    • panos 30 Μαΐου 2021 at 19:03 - Reply

      Προς το παρόν δεν έχουν. Θεωρώ στο μέλλον θα αποκτήσουν. Καταλαβαίνω απόλυτα τον ενδοιασμό σας. Καλή επιτυχία στο γιο σας.

  2. Κριατσιωτη Ειρηνη 4 Ιουνίου 2021 at 13:15 - Reply

    Καλημέρα.Πως μπορούμε να βεβαιωθουμε και από ποιον φορέα για την εγγραφή των μηχανολόγων μηχανικών του ΠΑΔΑ στο ΤΕΕ ώστε η επιλογή ανάμεσα σε αυτό και του ΕΜΠ η άλλης Πανεπιστημιακής σχολής να εξαρτάται μόνο από την βαθμολογική επίδοση των υποψηφίων?
    Ευχαριστω

  3. panos 4 Ιουνίου 2021 at 14:52 - Reply

    Δυστυχώς , κανείς δεν μπορεί να σας διαβεβαιώσει. Το ΤΕΕ σε ανακοίνωσή του φαίνεται πως θα αντισταθεί στην αναγνώριση των δικαιωμάτων αυτών των τμημάτων.

  4. Eva 22 Ιουνίου 2021 at 18:42 - Reply

    Δυστυχώς είμαι και εγώ παθούσα. Έδωσα πριν δυο χρόνια πανελλήνιες για πολιτικοσ μηχανικός και έβαλα πρώτο το ΠΑΔΑ. Ενώ περνούσα πολυτεχνείο Ξάνθης λόγω την σειράς στο μηχανογραφικό μου επέλεξα την πόλη και όχι τη σχολή. Ωστόσο, κανείς δεν με ενημέρωσε για τα επαγγελματικα δικαιώματα, γι’αυτο και φέτος ξαναέδωσα πανελληνιες με την επιθυμία να περασω σε πολυτεχνική σχολή και όχι σε τμήμα πρώην ΤΕΙ. Είχα ψάξει για το πως επηρεάζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα στην εργασία, ωστόσο δεν έλαβα μια ακριβή απάντηση. Θεωρώ πως είναι ένα σοβαρο ζήτημα για τους νέους που δίνουν πανελληνιες και πως χρειάζεται να ξεκαθαριστούν τα δικαιώματα, μιας και είναι πολλοί αυτοί που μετανιώνουν για τη επιλογή πρώην ΤΕΙ αντί για μια πολυτεχνειακη σχολή. Σε αυτούς, βεβαια, συγκαταλέγομαι και εγώ αφού 1 χρονος διαβάσματος οδήγησε σε απογοήτευση και αδιέξοδο.

  5. Popi 11 Ιουλίου 2021 at 17:16 - Reply

    Εάν κάποιος που θέλει πάρα πολύ να γίνει μηχανολόγος ναυπηγός πως μπορεί να το πετύχει ?Τελειώνοντας μια σχολή μηχανολόγων μηχανικων σε κάποιο Πολυτεχνείο μπορεί να κάνει κάτι στη συνέχεια που να του δώσει το δικαίωμα του ναυπηγού?

    • panos 11 Ιουλίου 2021 at 20:54 - Reply

      Τα επαγγελαμτικά δικαιώματα τα παίρνουμε με το πρώτο μας πτυχίο. Επομένως, αν τελειώσεις Μηχανολόγος Μηχανικός έχεις δικαίωμα Μηχανικού και μέσα στην περιγραφή των δικαιωμάτων αναφέρει πως μπορείς να ασχοληθείς με κάθε είδους αυτοκινούμενο μέσο.

  6. stella 15 Ιουλίου 2021 at 13:49 - Reply

    Υπαρχει καποιο ΦΕΚ με τα επαγγελματικα δικαιωματα των μηχανικων Τοπογραφιας ΠΑΔΑ?

    • panos 15 Ιουλίου 2021 at 14:53 - Reply

      Όχι γιατί δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα Μηχανικού. Αυτό που αποφασίστηκε είναι πως αποδίδει master

  7. andreas 19 Ιουλίου 2021 at 09:17 - Reply

    Υπάρχει κάποια εκτίμηση σχετικά με τον χρόνο αναγνώρισης από ΤΕΕ των επαγγελματικών δικαιωμάτων Ναυπηγων ΠΑΔΑ ? Ο γιός μου εχει συγκεντρώσει σχεδόν 16000 μονάδες, δεν πιάνει την βάση Ναυπηγων ΕΜΠ και σκέφτεται το ΠΑΔΑ, αλλά τον απασχολεί η μη αναγνωριση από ΤΕΕ αλλά και η πιθανή μειωμένη ισχύ του πτυχίου στην αγορά εργασίας σε 5+1 (στρατός) χρόνια από την αποφοίτηση.
    Ακόμα σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο, είναι ανταγωνιστικό με αυτό του ΕΜΠ, η λόγω χαμηλότερου μέσου επιπέδου μαθητών γίνονται «εκπτώσεις»

    • panos 19 Ιουλίου 2021 at 13:23 - Reply

      Εκτίμηση δεν μπορούμε να κάνουμε. Υπάρχουν τμήματα που περιμένουν πάνω από δέκα χρόνια. Το τμήμα προφανώς δεν έχει την αίγλη του Μετσοβίου αλλά έχει καλό επίπεδο σπουδών. Θα μπορούσε να τον βάλει στην αγορά εργασίας χωρίς όμως να έχειο δικαίωμα υπογραφής. Ίσως αν πήγαινε σε κάποιο Μηχανολόγων επαρχία και μετά να έκανε μεταπτυχιακό ;

  8. naval.eng. 20 Ιουλίου 2021 at 12:19 - Reply

    Μην ασχολείστε και τόσο με τα επαγγελματικά δικαιώματα στον τομέα της ναυπηγικής. Η πλειοψηφία όσων τελειώνουν είτε το ΠΑΔΑ είτε το ΕΜΠ ασχολείται με τον ιδιωτικό τομέα και εκεί δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα.

    Το 5-ετες πρόγραμμα που προσφέρει το ΠΑΔΑ είναι διαμορφωμένο επάνω στο αντίστοιχο του ΕΜΠ και η ολοκλήρωση των σπουδών οδηγεί σε δίπλωμα επιπέδου Integrated Master. Σίγουρα το ΠΑΔΑ δεν έχει τη φήμη του ΕΜΠ τόσο εδώ όσο και στο εξωτερικό. Ωστόσο, είτε τελειώσεις τη μία σχολή είτε την άλλη σίγουρα δεν θα μείνεις άνεργος, όπως με άλλες ειδικότητες μηχανικού από ΕΜΠ/ΠΑΔΑ, και θα έχεις πολύ καλές προοπτικές εξέλιξης.

  9. ece.ntua 9 Σεπτεμβρίου 2021 at 23:48 - Reply

    Πρέπει οι απόφοιτοι των νεων τμημάτων να αποκτήσουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα απ το ΤΕΕ. Είναι κοροϊδια αυτο που γινεται μεχρι τωρα κυριως προς τα παιδια. Επειδή ως αποφοιτός ηλεκτρολόγος μηχανικός ΕΜΠ κοίταξα το προγραμμα σπουδων των νεων τμηματων ηλεκτρολογων μηχ και συμπέρανα πως τα μαθήματα έχουν προσαρμοστεί ωστε ο φοιτητης να λαβει τα απαραιτητα εφοδια για διπλωματουχος μηχανικος. Και για τα υπολοιπα τμηματα εχουν γινει προσαρμογες στα μαθηματα ωστε να ανταποκρινονται στα αντιστοιχα πολυτεχνικα τμηματα και το Integrated Master ειναι πολυ θετικο. Εχω αντιρρηση μονο με τα νεα τμηματα πολιτικων μηχανικων καθως δεν χρειαζονται μιας και ο κλαδος των πολτικων μηχανικων βρισκεται σε μεγαλη ανεργια. Κατα τ’ αλλα ειμαι υπερ αρκει να υπαρξει μια μειωση των εισακτεων σε ολες τις πολυτεχνικες σχολες. Το ΤΕΕ απ την αλλη θα κανει οτιδηποτε ωστε να μην προχωρησει το ολο εγχειρημα οποτε θα υπαρξει μεγαλο θεμα στο εγγυς μελλον.

  10. gg 24 Μαΐου 2022 at 16:05 - Reply

    Δεν φθάνουν 5 χρόνια εργασίες + εξετάσεις , θα πρέπει οι σοφοί του ΤΕΕ μέσα σε λίγη ώρα να αποφασίσουν εάν μπορείς να κάνεις την δουλειά σου. Αυτό είναι η απόλυτη χούντα.
    Το ακούσαμε και στην Βουλή «Θα εμπιστευόσαστε να κτίσει το σπίτι σας κάποιος που δεν είναι μέλος του ΤΕΕ¨. Αυτός που το είπε θα πρέπει η να μη βλέπει η να είναι από άλλο πλανήτη. Καλύτερα να κοιτάξουν πως τα μέλη του ΤΕΕ κατόρθωσαν να φτιάξουν τις πόλεις μας σε όνειρο τσιμέντου, χτίζοντας με γνώμονα το απόλυτο κέρδος . Πχ. από ωραία Αθήνα σε τσιμέντο-Αθήνα , Χαλκίδα, Ηράκλειο κ.α.

  11. Doctor 8 Ιουνίου 2022 at 23:43 - Reply

    Αγαπητοί Πολυτεχνίτες,
    Όλα τα πτυχία θα αποσυνδεθούν από επαγγελματικά δικαιώματα . Ακόμα και της Ιατρικής.
    Προσαρμοστείτε fellas στην νέα ανοικτή και ανταγωνιστική κοινωνία !!

  12. Ελενη 2 Ιουλίου 2022 at 19:55 - Reply

    Αν κάποιος τελειώσει πολιτικών μηχανικών παδα,μπορεί να ανοίξει δικό του τεχνικό γραφείο;ή πρέπει αρχικά να μπορεί να γραφτεί στο ΤΕΕ;

    • panos 3 Ιουλίου 2022 at 08:33 - Reply

      Με τα τωρινά δεδομένα δεν θα μπορεί να βάλει υπογραφή ως Μηχανικός.

      • φενια 29 Ιουνίου 2024 at 13:52 - Reply

        καλησπερα, η υπογραφη μπορει να εξασφαλιστει με καποιο μεταπτυχιακο στους πολιτικους μηχανικους απο παδα?

        • panos 30 Ιουνίου 2024 at 22:33 - Reply

          τα πήραν πια τα δικαιώματα

  13. Χρήστος 10 Ιουλίου 2022 at 17:12 - Reply

    Καλησπέρα
    με το μηχανικών υπολογιστών του παδα τι ισχύει ;

    • panos 10 Ιουλίου 2022 at 17:58 - Reply

      Δεν έχει αποκτήσει ακόμα τα δικαιώματα αλλά αυτό δεν σημαινει πως δεν σε βάζει στην αγορά εργασίας. Ειναι 5 χρόνια βγαίνεις με master και με καλό πρόγραμμα σπουδών

  14. Ντιάνα 10 Ιουλίου 2022 at 18:57 - Reply

    Καλησπέρα σας!
    Ο γιος μου θέλει πάρα πολύ, αλλά δεν πιάνει τη σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. Έτσι σκέφτεται να δηλώσει τη σχολή Ναυπηγών Μηχανικών του ΠΑΔΑ. Γνωρίζω όμως, ότι μέχρι τώρα οι απόφοιτοι αυτής της σχολής δεν έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Πώς θα δουλέψει αφού τελειώσει τη σχολή, αν δεν αναγνωριστεί το πτυχίο του?

    • panos 11 Ιουλίου 2022 at 12:46 - Reply

      Γιατι η αγορά εργασίας δεν αναζητά μηχανικούς μόνο με υπογραφή. Υπάρχουν πολλά ακόμη που μπορεί να κάνει ένας Μηχανικός πέρα από την υπογραφή.

  15. ΒΑΣΙΛΙΚΗ 11 Ιουλίου 2022 at 19:27 - Reply

    Καλησπέρα! Ο γιος μου ενδιαφέρεται για τη σχολή των Μηχανολογων Μηχανικών στο ΠΑΔΑ, αφού λόγω μορίων δεν μπορεί να εισαχθεί στο ΕΜΠ. Έχει και αυτός την απορία τι γίνεται με την αγορά εργασίας. Από τη στιγμή που δεν θα έχει τα επαγγελματικά δικαιώματα του Μηχανικού πόσο εύκολο είναι να εργαστεί με αυτή την ειδικότητα;

    • panos 11 Ιουλίου 2022 at 21:33 - Reply

      Δεν είμαι μόνο η υπογραφή στο επάγγελμα συτό. Αν για παράδειγμα πάει στη ρομποτική ή στους αυτοματισμούς δεν χρειάζεται η υπογραφή. Αν μπορεί να πάει επαρχία καλώς. Αν όχι κρίμα είναι να σπουδάσει κάτι άλλο.

  16. Ελισάβετ 29 Ιουλίου 2022 at 03:51 - Reply

    Πέρασα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΠΑΔΑ.Δεν θα έχω αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα; Δεν θα έχει αξία το πτυχίο μου; Που μπορώ να εργαστώ; Ευχαριστώ.

    • panos 29 Ιουλίου 2022 at 20:01 - Reply

      Προς το παρόν δεν εγγράφεσαι στο Τεχνικό Επιμελητήριο ώστε να έχεις δικαίωμα υπογραφής. Αυτο μπορει να αλλάξει μέχρι να τελιώσεις.Θα είσαι μηχανικός με master. Θα μπορεις να δουλεψεις σε εταιρίες αλλά δεν θα μπορεις να βαλεις υπογραφη. Εννοειται στο εξωτερικο μπορεις επισης να εργαστεις. Καλές σπουδές

  17. Παρασκευη πρεκα 6 Οκτωβρίου 2022 at 16:11 - Reply

    Ο γιος μου πέρασε φέτος στο τμήμα πολιτικών μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
    Τελειώνοντας δεν μπορεί να ανοίξει δικό του γραφείο?

    • panos 6 Οκτωβρίου 2022 at 19:37 - Reply

      Με υπογραφή μηχανικού δεν μπορει να ανοιξει προς το παρόν γραφείο. Στο μέλλον ισως αλλάξουν τα πράγματα αλλά κανείς δεν ξερει πότε.

  18. Ο ΝΑΥΠΗΓΟΣ 12 Φεβρουαρίου 2023 at 16:31 - Reply

    είμαι απόφοιτος Ναυπηγός μηχανικός του ΤΕΙ από 1985.
    Δουλεψα τε ναυπηγικο γραφείο 3 χρόνια και μετά άνοιξα το δικό μου.
    έχω σχεδιάσει και υπογράψει για τουλάχιστον 1500 πλοία και συνεχίζω….
    βέβαια υπάρχει κάποιο όριο στο μέγεθος των πλοίων, αλλά στην Ελλάδα πείτε μου ,φτιάχνονται πολλά πλοία άνω των 50 μέτρων μήκους;
    το ΤΕΕ δεν μας γράφει αλλά κανένα πρόβλημα!
    Ο ιδιωτικός τομέας είναι με 60% αποφοίτων ΤΕΙ και 40% του ΕΜΠ.
    άμα θέλεις να δουλέψεις…θα δουλέψεις και θα υπογράψεις και θα σφραγίσεις και λεφτά θα βγάλεις.
    οι ναυπηγοι στην Ελλάδα είναι τόσο λίγοι που υπάρχει για όλους δουλειά.
    οι πολιτικοί μηχανικοί ΔΥΣΤΥΧΩΣ γι αυτούς είναι ΑΠΕΙΡΟΙ…..τι δουλειά να βρουν?
    ελπίζω να βοήθησα ώστε να μην κολλάτε με τα κομπλεξιλικια του ΤΕΕ και να σπουδασετε, εφόσον βέβαια το αγαπάτε και το θέλετε πολύ.

  19. Γεώργιος 16 Απριλίου 2023 at 07:11 - Reply

    Τα επαγγελματικά δικαιώματα για τους Μηχανικούς Διοίκησης και Παραγωγής ΠΑΔΑ ποια είναι?
    Αξίζει να το ακολουθήσει κάποιος?

    • panos 17 Απριλίου 2023 at 18:10 - Reply

      Δεν υπάρχει τμήμα Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης στο ΠΑΔΑ

  20. NBG 15 Μαΐου 2023 at 11:22 - Reply

    Υπάρχει κάποιο νέο σχετικά με τις αντιστοιχίσεις τμημάτων των Σχολών Μηχανικών με πολυτεχνικά τμήματα; Είμαι απόφοιτος τμήματος ΗΜΜΥ Σχολής Μηχανικών και ακόμα δεν μπορώ να βγάλω άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από το ΤΕΕ.

    • panos 17 Μαΐου 2023 at 08:47 - Reply

      Τίποτα ακόμα

  21. NBG 28 Μαΐου 2023 at 10:31 - Reply

    Είμαι απόφοιτος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών της Σχολής Μηχανικών και πήγα να πάρω μέρος σε κάποιους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και με πέταξαν έξω λόγω άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Ακόμη, και στον ιδιωτικό τομέα μου ζήτησαν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Αυτά μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν!!! Συγχαρητήρια και στην κυβέρνηση που την ξανά ψήφισε ο Ελληνικός λαός!!!

  22. george 13 Ιουνίου 2023 at 12:19 - Reply

    Εάν σκοπεύεις να γίνεις πολίτικος μηχανικός και να έχεις σχέση με την οικοδομική δραστηριότητα στην χωρά σαν μελετητής μάλλον θα έχεις κάποιο μικρό πρόβλημα σε ότι αφορά την συντεχνία του ΤΕΕ που της έχει παραχωρηθεί η αδειοδότηση της οικοδομικής δραστηριότητας (μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο παραχώρηση κρατικών αρμοδιοτήτων σε ιδιωτική συντεχνία). Αυτό βέβαια αποτελεί εάν από τα σοβαρά διαθρωτικά προβλήματα της χώρας που φυσικά δεν πρόκειται να λυθεί μιας και η συντεχνία κάνει μεγάλη μπάζας εις βάρος των μη μελών της (κατά παράβαση κάθε εννοίας ελεύθερης οικονομίας και ανταγωνισμού) άλλα και εις βάρος των ιδιωτών ιδιοκτήτων που κάθε τόσο πρέπει να καταθέτουν την εισφορά τους εκει για ότι κάνουν στην ιδιοκτησία τους με την μορφή διάφορων πιστοποιητικών της πλάκας κλπ. Άμα όμως είσαι ικανός και επίμονος αυτό το πρόβλημα μπορείς να το ξεπεράσεις εύκολα και με πολλούς τρόπους… Σε όλα τα άλλα σχεδόν τα πεδία ενδιαφέροντος του μηχανικού δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα. Μπορείς να δουλέψεις παντού με τις ιδίες ευκαιρίες που έχουν και τα μέλη της συντεχνίας. Όσο αφορά την ποιότητα των σπουδών που τα διαφορά ιδρύματα της χώρας προσφέρουν , αξίζει κανείς να δει τις τελευταίες εξωτερικές αξιολογήσεις, του έτους 2016 που έγιναν από την εθνική αρχή ανώτατης εκπαίδευσης. Σύμφωνα με αυτές:
    ΕΚΠΑ: Worthy of merit X
    ΕΜΠ: Positive evaluation X
    ΤΕΙ Αθήνας: Worthy of merit X
    Στο παρακάτω link είναι διαθέσιμες όλες οι σχετικές αξιολογήσεις. Καλό είναι να τις έχουμε υπόψιν μας όταν κάποιος κομπλεξικός συνάδερφος προσπαθεί να πει κάτι που δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Φυσικά με σοβαρούς ανθρώπους , οπού και αν ανήκουν αυτοί δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα για να κάνεις τέτοια χρήση εάν και εσύ είσαι σοβαρός ….
    https://www.ethaae.gr/el/diasfalisi-poiotitas/ektheseis-eksoterikis-aksiologisis-idrymaton?fbclid=IwAR34eg4rMo-iayieOqSLr6_oeEOZJVxdUGhlebCCzeh6kRSV-463YYqJAew

  23. Γιώργος 2 Ιουλίου 2023 at 17:37 - Reply

    Καλησπέρα ήθελα να ρωτήσω παρακαλώ πολύ αν τα δικαιώματα που <> οι φοιτητές του ΠΑΔΑ τα έχουν κανονικά στο εξωτερικό , δηλαδή αν μπορούν να υπογράφουν κτλ … ευχαριστώ πολύ !

    • panos 2 Ιουλίου 2023 at 19:38 - Reply

      Φανταζομαι αφού δεν υπάρχει ΤΕΕ εκει θα μπορουν. Άλλωστε ειμαι μηχανικοι διπλωματουχοι

  24. Στεφανία 12 Ιουλίου 2023 at 09:58 - Reply

    Καλημέρα! Πολύ ενημερωτικά όλα αυτά που γράφετε!
    Ο γιος μου έδωσε πανελλήνιες και σκέφτεται να γραφτεί στο Τμήμα μηχανικών βιομηχανικής σχεδίασης και παραγωγής. Αν έχω καταλάβει καλά, αυτό το Τμήμα ούτε σαν master αναγνωρίζεται…Ισχύει κάτι τέτοιο και εντέλει αξίζει να το ρισκάρει?
    Όσο αφορά την Διοίκηση Επιχειρήσεων και Λογιστικής ,τα πτυχία τους είναι αναγνωρισμένα από το κράτος?
    Ευχαριστώ πολύ!!!

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 07:51 - Reply

      Στο Βιομηχανικής διοίκησης θα μπει στην αγορά εργασίας. Πολύ καλό το αναβαθμισμένο πρόγρασμμα σπουδών. Ναι τα Οικονομικά τμήματα έχουν δικαιώματα

  25. ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ 12 Ιουλίου 2023 at 10:59 - Reply

    Θέλω να ρωτήσω αν υπάρχει κάτι νεότερο για τις αντιστοιχίσεις των τμημάτων των σχολών μηχανικών με πολυτεχνικά τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4610/2019 διότι απ’ όσο έχω δει έχουν ολοκληρωθεί και οι πιστοποιήσεις κάποιων τμημάτων από την ΕΘΑΑΕ που είναι και το τελευταίο κομμάτι πριν την αντιστοίχιση.

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 07:50 - Reply

      Τίποτα νεότερο

  26. Μαριάννα 12 Ιουλίου 2023 at 11:57 - Reply

    Καλσηοερα! Φέτος έδωσα πανελλήνιες και σκέφτομαι έντονα την μηχανική Βιοϊατρικής στο παδα. Ξέρετε τι γίνεται με τα επαγγελματικά δικαιώματα στο συγκεκριμένο τμήμα; Μου έχουν αναφέρει ότι δεν αποτελεί ιδιαίτερο θέμα καθώς οι περισσότεροι δουλεύουν στον ιδιωτικό τομέα. Γνωρίζετε;

  27. Μαριάννα 12 Ιουλίου 2023 at 12:43 - Reply

    Καλησπέρα! Ενδιαφέρομαι για το τμήμα μηχανικών Βιοϊατρικής στο παδα. Μου έχουν πει πως οι απόφοιτοι δεν έχουν κάποιο θέμα με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα διότι εργάζονται κυρίως στον ιδιωτικό τομέα και το πρόβλημα των υπογραφών δεν τους επηρεάζει. Αυτό που έχω καταλάβει και εγώ ειναι πως όντως παίζει ρόλο ποιο τμήμα μηχανικών θες. Μπορεί κάποιος που γνωρίζει να μου πει τι ισχύει για το συγκεκριμένο τμήμα;

    • panos 12 Ιουλίου 2023 at 12:58 - Reply

      Έτσι είναι

  28. ΑΓΓΕΛΟΣ 12 Ιουλίου 2023 at 21:21 - Reply

    Καλησπέρα. Ενδιαφαίρομαι να πάω στο τμήμα ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών μηχανικών στο ΠΑΔΑ. Θα μπορέσω με το πτυχίο αυτό όταν τελειώσω με το καλό την σχολή να πιάσω δουλειά σε μια εταιρεία με τα δικαιώματα που θα έχω;

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 07:49 - Reply

      Ναι, ειδικά στο κομμάτι των Υπολογιστών

  29. παναγιωτης 13 Ιουλίου 2023 at 04:25 - Reply

    Καλησπερα , φετος εδωσα πανελληνιες και σκεφτομαι το τμημα μηχανολογων μηχανικων στο παδα αφου δεν περναω ΕΜΠ , γνωριζετε εαν με καποιο μεταπτυχιακο εδω ή στο εξωτερικο εξασφαλιζονται τα ιδια δικαιωματα(υπογραφης κτλ ) . Πως μπορω να το μαθω αυτο?

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 07:48 - Reply

      Δεν τα εξασφαλίζουν. Στους Μηχανικούς τα δικαιώματα τα παίρνεις με το προπτυχιακό.

  30. G7 13 Ιουλίου 2023 at 12:38 - Reply

    Είμαι απόφοιτος του τμήματος ΗΜΜΥ της σχολής μηχανικών και θα ήθελα να ρωτήσω αν ισχύει τελικά ότι μπορεί και να μην υπάρξουν αντιστοιχίσεις των τμημάτων των σχολών μηχανικών με πολυτεχνικά τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4610/2019 διότι υπάρχουν πολλές αντιδράσεις!!! Κάτι τέτοιο ακούγεται πάντως…

  31. ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ 13 Ιουλίου 2023 at 12:39 - Reply

    Είμαι απόφοιτος του τμήματος ΗΜΜΥ της σχολής μηχανικών και θα ήθελα να ρωτήσω αν ισχύει τελικά ότι μπορεί και να μην υπάρξουν αντιστοιχίσεις των τμημάτων των σχολών μηχανικών με πολυτεχνικά τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4610/2019 διότι υπάρχουν πολλές αντιδράσεις!!! Κάτι τέτοιο ακούγεται πάντως…

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 13:45 - Reply

      Πραγματικά δεν ξέρω τι θα γίνει. Νομίζω σε βάθος χρόνου κάποια εξέλιξη θα υπάρξει αλλά πότε και τι δεν ξέρω

  32. STAVROS 13 Ιουλίου 2023 at 14:16 - Reply

    Καλησπέρα σας,

    Ο γιός μου αμφιταλαντεύεται μεταξύ των σχολών Μηχανικός Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής και Τμήμα Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας.

    Επειδή έχω διαβάσει το άρθρο σας και όλα τα παραπάνω σχόλια που κατα την γνώμη σας κατοχυρώνονται περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα?

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων,

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 19:19 - Reply

      Πολύ ωραίο πρόγραμμα σπουδών, του ΠΑΔΑ είναι 5ετους φοιτησης. Και από τα 2 μπορεί να μπει στην αγορά εργασιας. Δεν χρειάζονται επαγγελματικα δικαιώματα σε αυτον τον τομέα

  33. βαλαντης καλιβα 13 Ιουλίου 2023 at 15:18 - Reply

    Καλησπερα , ηθελα μηχανολογων μηχανικων στο ΕΜΠ αλλα δεν περναω , επισης για παδα με προβληματιζει με τις υπογραφες καθως δεν θελω να χαλασω 5 χρονια ζωης μου και το πτυχιο μου να μην ειναι τοσο ισχυρο . Γνωριζετε αν η ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΩΝ – ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ στο ΕΜΠ με μεταπτυχιακο μπορει να ασχοληθει με την μηχανολογια ή κατι προς αυτον τον τομεα? Αξιζει να παω σε αυτη την σχολη ή να ρισκαρω να παω στο παδα ? Ευχαριστω πολυ !

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 19:17 - Reply

      Ναι θα μπορούσες ειδικα ό,τι περιλαμβανει μεταλλα

  34. NIKOS 13 Ιουλίου 2023 at 15:35 - Reply

    Καλησπερα. Θα ηθελα να ρωτησω αν θα εχω επαγγελματικα δικαιωματα και αν θα μπορεσω να εργαστω στο εξωτερικο ως αποφοιτος του τμηματος ναυπηγων μηχανικων του ΠΑΔΑ

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 19:16 - Reply

      Ναι, δεν υπάρχει ΤΕΕ στο εξωτερικο

  35. πανος 13 Ιουλίου 2023 at 21:37 - Reply

    Γνωριζουμε εαν συντομα θα αποκτησει το παδα ιδια επαγγελματικα δικαιωματα με τα πολυτεχνια (αδεια υπογραφης κτλ) ? Εχω ακουσει πως εχει γινει αιτηση για αυτο . Επισης αν φοιτω ηδη στην σχολη μηχανολογων και αποκτησει τα δικαιωματα οταν ειμαι πχ στο 3ο ετος , εγω θα μπορω να τα αποκτησω τα δικαιωματα ή θα ισχυει μονο για αυτους που θα εισελθουν στην σχολη ? Ευχαριστω πολυ

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 22:50 - Reply

      Δεν ξερουμε πότε..θα ισχυει κ γι αυτους που φοιτουν

  36. πανος 13 Ιουλίου 2023 at 21:58 - Reply

    Το ΤΕΕ ισχυει μονο για δημοσιο τομεα ή και για ιδιωτικο . Εαν δηλαδη τελειωσω την μηχανολογων μηχανικων σε μια ιδιωτικη εταιρια δεν θα εχω αδεια να υπογράψω?

    • panos 13 Ιουλίου 2023 at 22:49 - Reply

      δεν θα μπορεις

  37. ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ 14 Ιουλίου 2023 at 14:42 - Reply

    Έχουν περάσει πόσα χρόνια από την ίδρυση αυτών των νέων τμημάτων σε ΠΑΔΑ ΠΑΠΕΛ ΕΛΜΕΠΑ και ΔΙΠΑΕ και ακόμα δεν υπάρχει προθυμία για λύση αυτού του προβλήματος..Σε επικοινωνία που είχα με τους αρμόδιους φορείς των υπουργείων παιδείας και υποδομών είναι μια δύσκολη κατάσταση που δεν υπάρχει προθυμία να λυθεί απ’ όσο κατάλαβα.

  38. Νίκος 27 Ιουλίου 2023 at 20:14 - Reply

    Ο ναυπηγός παραπάνω τα έγραψε τέλεια.
    Δεν είναι όλη η υπόθεση του πτυχίου η «υπογραφή».
    Σε όλες τις τεχνικές δουλειές, 100 εργάζονται, 1 υπογράφει. Ας μην είστε εσείς.
    Οι ναυπηγοί στην Ελλάδα είναι ελάχιστοι (απίθανο να αποφοιτούν πάνω από 60-70 κάθε χρόνο) και όποιος θέλει πραγματικά να δουλέψει, θα κάνει και καριέρα και χρήματα. Κι ας μην υπογράφει.
    Στο εξωτερικό γίνονται ανάρπαστοι και καλοπληρώνονται. Όχι πως στην Ελλάδα είναι παραπονούμενοι………..
    Πάρτε το πτυχίο του ΠΑΔΑ (και του ΕΜΠ για όποιον καταφέρει να μπει, αλλά και να……βγεί) κάντε και κάποιες έξυπνες επιμορφώσεις (ανάλογα με το τί ταιριάζει στον καθένα) και θα βρείτε καλοπληρωμένη δουλειά ευκολότατα.
    Βέβαια μην περιμένετε γραφείο, οκτάωρο και 3000 επειδή έχετε ένα οποιοδήποτε πτυχίο.
    Θέλει δουλειά σκληρή και υπάρχουν και 5ψήφιοι μισθοί γι αυτούς που τους αξίζουν.

  39. Αντωνία 3 Αυγούστου 2023 at 19:39 - Reply

    Καλησπέρα, φέτος μπαίνω στο τμημα μηχανικων βιοιατρικης του παδα. Γνωρίζετε τι γινεται εκει με τα επαγγελματικα δικαιώματα, την αγορα εργασίας; Θα μπορω να εργαστώ μονο στον ιδιωτικό τομέα ή και σε δημόσιο νοσοκομείο πχ; Το γεγονός οτι ακόμα δε μπορώ να βάλω υπογραφή που με επηρεάζει; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    • panos 4 Αυγούστου 2023 at 08:55 - Reply

      Στο συγκεκριμλενο τμημα δεν σε επηρεάζει το ότι δεν μπορεις να βάλεις υπογραφή. Έχει απορρόφηση στην αγορά. Καλές σπουδές

    • Κιζάρ 6 Σεπτεμβρίου 2023 at 01:51 - Reply

      Σε αυτό το τμήμα θα μπώ και εγώ φέτος και όπως θα μάθεις αργότερα, το θέμα της υπογτραφής, δεν θα μας επηρεάσει σε κανένα τομέα. Είναι το μοναδικό που δεν έχει αυτό το πρόβλημα.

  40. Υποψήφια Μηχανικός 18 Αυγούστου 2023 at 00:15 - Reply

    Καλησπέρα, έχω διαβάσει με προσοχή τα παραπάνω και πραγματικά μου δημιουργείται η εξής απορία: πώς γίνεται ένα τμήμα Μηχανολόγων μηχανικών του ΠΑΔΑ, ΕΛΜΕΠΑ κτλ να μην έχει καταφέρει να πάρει επαγγελματικα δικαιώματα και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, επίσης 5ετους να δίνει δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ. Αναγράφεται ξεκάθαρα στο site της σχολής.
    Ευχαριστώ πολύ.

  41. Υποψήφια Μηχανικός 18 Αυγούστου 2023 at 00:16 - Reply

    Καλησπέρα, έχω διαβάσει με προσοχή τα παραπάνω και πραγματικά μου δημιουργείται η εξής απορία: πώς γίνεται ένα τμήμα Μηχανολόγων μηχανικών του ΠΑΔΑ, ΕΛΜΕΠΑ κτλ να μην έχει καταφέρει να πάρει επαγγελματικα δικαιώματα και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, επίσης 5ετους να δίνει δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ. Αναγράφεται ξεκάθαρα στο site της σχολής.
    Ευχαριστώ πολύ

    • panos 18 Αυγούστου 2023 at 13:37 - Reply

      Καταλαβαινω τι λέτε. Απλά το τμήμα στη Χίο ξεκίνησε από την αρχή ως 5ετές τμήμα, με διαμορφωμενο πρόγραμμα σπουδών. Τα τμηματα του ΠΑΔΑ και των υπολοίπων Πανεπιστημίων ήταν 4ετούς φοίτησης που στην πορεία έγιναν και αναγκάστηκαν να αλλαξουν πρόγραμμα σπουδών Εκει παταει το ΤΕΕ. Επίσης, τα μέλη του ΤΕΕ δεν αισθανονται πως απειλούνται απο το τμήμα της Χιου, που οι περισσότεροι πηγαινουν προς τα οικονομικά

  42. NBG 29 Αυγούστου 2023 at 09:50 - Reply

    Αργά η γρήγορα θα γίνουν πολυτεχνικά τα τμήματα των σχολών μηχανικών όσο και να το καθυστερεί η κυβέρνηση από το 2019 μέχρι και σήμερα.Δεν μπορούν να το αποφύγουν και αναγκαστικά θα γίνουν πολυτεχνικά τμήματα η θα διαγραφούν από τον ακαδημαϊκό χάρτη.Ένα από τα δύο θα συμβούν!!! Αυτά τα τμήματα από το 2019 μέχρι και σήμερα έχουν καταφέρει πολλά και δεν βρίσκονται στο επίπεδο που ήταν κάποτε.Επίσης όσοι αποφοιτούν από τμήματα ΗΜΜΥ,Μηχανολόγων Μηχανικών,Πολιτικών Μηχανικών κ.α. δεν γίνεται να μένουν χωρίς άδειες από την περιφέρεια διότι μιλάμε για επιστημονικά τμήματα που αναγκαστικά πρέπει να βγάζουν και άδειες οι απόφοιτοι όπως το ίδιο κάνουν οι απόφοιτοι των ΤΕΙ και των πολυτεχνικών τμημάτων των παραπάνων ειδικοτήτων.Συνοψίζοντας λοιπόν η κυβέρνηση όσο και να θέλει να καθυστερήσει την διαδικασία,προφανώς για λόγους που η ίδια ξέρει,δεν θα καταφέρει κάτι.Αντίθετα θα βρει μπροστά της τους χιλιάδες φοιτητές το επόμενο χρονικό διάστημα!!!

  43. αλεξ ΠΑΔΑ 7 Σεπτεμβρίου 2023 at 10:34 - Reply

    Παρακαλώ γνωρίζετε αν υπάρχει κάποιο νεότερο για τα επαγγελματικά δικαιώματα αφού πλέον πληρούνται όλα τα κριτήρια για την μετατροπή σε πολυτεχνικες σχολές των σχολών μηχανικων ΠΑΔΑ . Η επιτροπή πότε θα συνεδριάσει ?

  44. G7 10 Σεπτεμβρίου 2023 at 08:32 - Reply

    Κυβέρνηση=ΤΕΕ
    Υπηρεσία του κράτους είναι το ΤΕΕ ότι και να λέει το το ΤΕΕ η κυβέρνηση παίρνει τις αποφάσεις. Άρα με την σημερινή κυβέρνηση βάλτε τα που δεν προχωράει το θέμα με τις αντιστοιχήσεις σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4610/2019 που είχε φέρει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τότε.

  45. ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΕΣΠΟΤΙΔΗΣ 11 Σεπτεμβρίου 2023 at 10:11 - Reply

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ,Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ .ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΗ ΣΟΒΑΡΗ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΚΑΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
    ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ .
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  46. ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΕΣΠΟΤΙΔΗΣ 11 Σεπτεμβρίου 2023 at 12:07 - Reply

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ,Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΔΑ ,ΜΗΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ .
    ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΥΤΗΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΗ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΤΟΥΣ
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    • panos 11 Σεπτεμβρίου 2023 at 19:24 - Reply

      άλλαξε το πρόγραμμα σπουδών, ειναι πράγματι ενδιαφερον…αν το κυνηγησει και του αρεσει θα βγαλει ακρη

  47. ΓΡΑΙΚΙΑ ή ΕΛΛΑΔΑ; 12 Σεπτεμβρίου 2023 at 17:21 - Reply

    Η απόλυτη εξαπάτηση των φοιτητών και των γονέων. Αφού δεν υπάρχει πρόθεση για την επίλυση του θέματος, σε ότι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών, όλων των κατευθύνσεων, τότε να κλείσουν τις σχολές. Το ΤΕΕ, απλά εξυπηρετεί συντεχνιακά συμφέροντα και σαν κουτάβι της κυβέρνησης, ως συνένοχος, ακολουθεί την πολιτική της.
    Αφενός, σπέρνει υποσχέσεις για νέους επιστήμονες, χωρίς αντίκρισμα στην Ελλάδα, με συνέπεια να παίρνουν τον δρόμο της ξενιτιάς (να μας αδειάσουν την γωνιά, ώστε να μην μοιράσουμε την πίτα) και αφετέρου να γίνει απορρόφηση όλων των κονδυλίων του προϋπολογισμού, αλλά και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ώστε να εξυπηρετηθούν οι ημέτεροι.
    Αλητεία.
    Αν όντως οι υπ όψιν μηχανικοί, ως διπλωματούχοι, δεν έχουν την κατάρτιση και δεν πληρούν τα επαγγελματικά εχέγγυα, γιατί τους δίνετε διπλώματα;
    Τα Ιδρύματα και οι εκπαιδευτικοί σε αυτά, δεν φέρουν ευθύνη;
    Ποιους εξυπηρετεί αυτή η χρονιζουσα κατάσταση;
    Γιατί δεν αντιδρούν οι Πρυτάνεις και οι καθηγητές; Δεν τους αφορά; Μάλλον όχι, διότι έχουν εξασφαλίσει την καρδαρα γεμάτη.
    Οι κ.κ. του ΤΕΕ, ως θεσμικοί παράγοντες, δεν έχουν ίχνος ντροπής; Οι όποιες αντιρρήσεις τους, στερούνται βασικών επιχειρημάτων, αλλά τυγχάνουν της σκιώδους συναίνεσης όλων των καθηγητών που διδάσκουν στις «προβληματικές» σχολές, και όλως περιέργως είναι απόφοιτοι των αναγνωρισμένων πολυτεχνικών σχολών, αλλά και μέλη του ΤΕΕ.
    Και όλοι μαζί, υποκριτικά, εγγυώνται την πρόοδο στην Ελλάδα.
    Και κάπως έτσι επικράτησε και διαρκεί ακόμη στα στόματα του λαού η επική κινηματογραφική ατάκα » και φάγανε και φάγανε».
    Εις υγεία των κοροιδων.

  48. FGH 23 Σεπτεμβρίου 2023 at 14:47 - Reply

    Εγώ θα έλεγα από τον άλλο μήνα να κινητοποιηθούν όλοι φοιτητές των Σχολών Μηχανικών σε ΠΑΔΑ ΠΑΠΕΛ ΕΛΜΕΠΑ και ΔΙΠΑΕ και να ξεκινήσουν τις καταλήψεις όλοι μαζί γιατί μόνο έτσι θα ακουστούν. Επίσης να πάρουν μέρος και όλοι οι καθηγητές των Σχολών Μηχανικών και να στηρίξουν την προσπάθεια που γίνεται και όχι να απέχουν και να αδιαφορούν και να δέχονται φοιτητές σε αυτά τα πανεπιστήμια χωρίς καν να έχει λυθεί το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

  49. Μπαμπης 28 Σεπτεμβρίου 2023 at 00:00 - Reply

    Έτσι πρέπει να γίνει μόνο έτσι θα τα αποκτήσουν.Εγώ πιστεύω ότι παρόλο που γίνονται οι αξιολογήσεις της εθαεε κάτι θα σκαρφιστεί το τεε και δεν θα δώσει τα δικαιώματα.Απο την μία δεν είναι λάθος η στάση του γιατί όντως δεν πρέπει με αυτήν την κατοχυρωση να απαξιωθούν τα πολυτεχνεία αλλά απο την άλλη υπάρχουν παρα πολλοί φοιτητές οι οποίοι θα βγουν αύριο στην αγορά εργασίας χωρίς δικαιώματα.Δεν ξέρω η φάση με τους μηχανικούς είναι πολύ περίεργη πάντως για το παδα κάποια τμήματα έχουν αξιολογηθεί ως πλήρη και κάποια αλλά ως ικανοποιητικά.Εσεις τι πιστεύετε αυτά που αξιολογήθηκαν ως ικανοποιητικά θα τους δώσουν δικαιώματα ή θα δώσουν μόνο σε αυτά που έχουν τον άριστο βαθμό?

  50. Nik 28 Σεπτεμβρίου 2023 at 13:56 - Reply

    Εδώ αξιολογούνται από την ΕΘΑΑΕ πολυτεχνικά τμήματα τα οποία δεν έχουν άριστη πιστοποίηση αν δείτε τις εκθέσεις τους. Το πρόβλημα είναι κυβερνητικό γι αυτό δεν προχωράει το άρθρο 66 του νόμου 4610/2019 και όχι γιατί δεν θέλει το ΤΕΕ. Η κυβέρνηση κάνει κουμάντο και όχι το ΤΕΕ που στο κάτω κάτω το ΤΕΕ δημόσια υπηρεσία του κράτους είναι.

  51. alexan 28 Σεπτεμβρίου 2023 at 14:41 - Reply

    Καλησπέρα σας. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τις σχολές μηχανικών ΠΑΔΑ δηλαδή πιστοποίηση ΕΘΑΑΕ και master και Α κύκλος σπουδών ως πανεπιστήμιο. Θα πρέπει να κινηθεί άμεσα σύμφωνα με την ΚΥΑ και το ΦΕΚ η διαδικασία αντιατοίχησης με πολυτεχνικές σχολές από την ορισμένη επιτροπή . Αξιζει να τονιστεί ότι ΚΥΑ και Φεκ βγήκαν επί θητείας κυρίας Κεραμέως . Είναι δυνατόν να κοροιδεύουν γονείς και φοιτητές με σχολές φαντάσματα που οι απόφοιτοι μπορούν να δουλεύουν ως υπάλληλοι γραφείου ? Στο εξωτερικό τα πτυχία λαμβάνονται ως πολυτεχνικά διπλώματα γιατί όχι στην Ελλάδα . Επιτέλους ασχοληθείτε και δώστε τα δικαιώματα όπως τα δώσατε σε όλες τις γεωπονικες. σχολες στην περίοδο των εκλογών. Μήπως τα κολέγια θα βγάζουν καλύτερους μηχανικούς που θα τα κανετε ιδιωτικά πανεπιστήμια? Σε ποιο ευρωπαϊκό κράτος Διπλωματουχος μηχανικός 5ετες τμήμα δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα. Σας ευχαριστώ.
    (Γονέας πρωτοετή φοιτητή που δεν είχαμε ενημέρωση όταν συμπληρώναμε το μηχανογραφικο από το Υπουργείο Παιδείας όπως οφείλουν απέναντι στον Έλληνα πολίτη.)

  52. μπαμπης 28 Σεπτεμβρίου 2023 at 18:59 - Reply

    Το χειρότερο είναι που τα φροντηστήρια δεν ενημερώνουν τους μαθητές για της σχολές αυτές όταν πάνε να κάνουν μηχανογραφικό μόνο και μόνο για να λένε οτί πέρασαν τα παιδία μας πολιτικοί μηχανικοί κτλπ.Πέρα από αυτό πιστευώ οτι οι τεχνολόγοι τροφίμων θα τα πάρουν μελλοντικά τα δικαιώματα ενώ στους μηχανικούς η φάση είναι πιο οξύμωρη όπου η κυβέρνηση δεν θα τα δώσει.Εγώ πιστεύω ότι θα δώσουν μισερά δικαιώματα κάτι μεταξύ τει και αει για να μην υπάρχουν αντιδράσεις από τα πολυτεχνεία που θεωρώ είναι το πιο δίκαιο αλλά θα δείξει. Προσωπική μου άποψη αν πιάνεις τμήματα της περιφέρειας τα οποία είναι πολυτεχνία και έχεις την οικονομική άνεση να τα επιλέξεις και όχι τμήματα πρώην τει έτσι είσαι πιο safe.

  53. alexan 28 Σεπτεμβρίου 2023 at 21:46 - Reply

    Θα παρακαλούσα να δείτε τις αξιολογήσεις καθώς και ότι υπάρχουν τμήματα πολυτεχνικών σχολών μηχανικών με αξιολόγηση 6 και οχι 7 . Επομένως αυτά θα πρέπει να καταργηθούν μέχρι να πιάσουν την βαθμολογία και να μπουν αλλά τμήματα στην θέση τους .Για την σχολή τεχνολογία τροφίμων δεν έχει σχέση με την συζήτηση.

  54. Dim 28 Σεπτεμβρίου 2023 at 22:02 - Reply

    @ΜΠΑΜΠΗΣ έχεις ιδέα από άδειες Ηλεκτρολόγου Μηχανικού με βάση νόμου για αποφοίτους ΤΕΙ και ΑΕΙ πολυτεχνικών τμημάτων; Μάλλον όχι!!! Πως θα δώσουν μισά επαγγελματικά δικαιώματα δηλαδή άδειες; Υπάρχει ήδη νόμος που λέει τι άδειες δικαιούται απόφοιτος του ΤΕΙ και τι άδειες δικαιούται απόφοιτος ΑΕΙ δηλαδή πολυτεχνείο. Μην γράφεται πράγματα που δεν γνωρίζετε και δεν ισχύουν. Επίσης αυτά τα τμήματα των σχολών μηχανικών που έχουν αξιολογηθεί πόσες φορές από την ΕΘΑΑΕ και έχουν πάρει και integrated master αργά η γρήγορα θα αντιστοιχηθούν με πολυτεχνικά τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4610/2019 που είχε βγάλει ο Γαβρόγλου όσο και να το καθυστερεί το υπουργείο παιδείας για δικούς του λόγους. Αυτά τα τμήματα έχουν κάνει ήδη μεγάλο έργο και έχουν ανέβει αρκετά σκαλοπάτια και επίσης δέχονται και περισσότερους φοιτητές κάποια τμήματα των σχολών μηχανικών από τα ήδη υπάρχοντα πολυτεχνικά τμήματα. Τέλος απ’ ότι είδα στις εκθέσεις τις ΕΘΑΑΕ σε δύο τμήματα ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που πιστοποιήθηκαν πρόσφατα, είδα πως δεν είχαν και πολύ καλή πιστοποίηση ενώ τμήματα των σχολών μηχανικών σε ΠΑΔΑ ΠΑΠΕΛ και ΕΛΜΕΠΑ είχαν πάρα πολύ καλή πιστοποίηση αλλά και άριστη.

  55. Μπαμπης 28 Σεπτεμβρίου 2023 at 22:56 - Reply

    Της έχω δει της αξιολογήσεις με της πιο θετικές να της έχουν οι ημμυ του παδα αλλά παρόλο που υλικοτεχνικά το παδα είναι ανώτερο απο της Κοζάνης πχ δεν παύει να είναι μη αντίστοιχο αυτού του Πολυτεχνείου.Για αυτό δυστυχώς προτείνω την παραπάνω προσωπική μου άποψη σε έναν μέλλοντα φοιτητή γιατί προτιμότερο να έχεις τα σωστά επαγγελματικά δικαιώματα απο ένα μέτριο τμημα παρα το αντίθετο και είναι κρίμα όπως αναφέρει και ενας φίλος απο πάνω τέτοιες σχολές να αποκαλούνται <>.Για τους τεχνολόγους απλά το ανέφερα το γιατί δεν έχουν και αυτοί δικαιώματα ακόμα όπως και οι μηχανικοί απλά ειναι πιο large εκεί στο γεωτεε.Το γνωρίζω ότι είναι εκτός θέματος απλά ήθελα να το αναφέρω 👍.Πίσω στο αλλο θέμα τώρα δεν βλέπω θετικό μέλλον και είναι κρίμα γιατί διαβάζω τόσα σχόλια απο γονείς που αγχώνονται για τα παιδιά τους.

  56. nik1 29 Σεπτεμβρίου 2023 at 12:12 - Reply

    Καλημερα σας. Αρχικά πολυτεχνικό τμήμα Κρήτης πήρε αξιολόγηση 6 oχι μονο τμήμα Κοζάνης. Έρχονται μη κρατικά πανεπιστήμια, κολεγιο που βγάζει μηχανικούς θα γίνει κατευθείαν πανεπιστήμιο το ανακοίνωσε ήδη .Οπότε θα υπάρχουν μεγάλες αλλαγές. Αν μάθετε νεώτερα μας ενημερώνετε . Σας ευχαριστώ.

  57. Μπαμπης 29 Σεπτεμβρίου 2023 at 13:54 - Reply

    Όντως δεν έχω μεγάλη γνώση περι των δικαιωμάτων οπότε συγνωμη μία υπόθεση έκανα.Μπορεί να έχουν πάρει την καλύτερη αξιολόγηση αλλα η ρετσινιά είναι ρετσινιά και λόγω αυτής δεν τα δίνει το υπουργείο.Το επιχείρημα τους βασίζεται στο ότι είναι λες και ισοδυναμούμε την μια ιατρική σχολή με 19.000 μορια με μια ιατρική σχολή με 10.000 μόρια.Δηλαδή είναι θέμα αδικίας.Τα Πολυτεχνεία έχουν την φήμη αλλά κάνουν τα στραβά μάτια λόγω αυτής τα αξιολογούνε με μέτριο βαθμό αλλά απο την άλλη έχουν την αυτήν και δεν θέλουν να την χαλάσουν.Συνεπώς τμήματα τα οποία είναι ανάξια στους τρόπους διδασκαλίας στην χώρα μας θεωρούνται ανώτερα απο τμήματα τα οποία έχουν πάρει του καλύτερους βαθμούς και προσφέρουν καλύτερη διδασκαλία αλλά έχουν την ρετσινιά αυτή.Πολύ φοβάμαι ότι στην τελική θα υπάρχουν δυο ταχυτήτων μηχανικοί ή αν δεν βρεθεί στην λυση κάποια θα κλείσουν που θα είναι δυστυχώς τα θα είναι κάποια απο τα πρώην τει αντί να είναι κατώτερα βαθμολογικά Πολυτεχνεία.

  58. nik1 29 Σεπτεμβρίου 2023 at 19:48 - Reply

    Καμμια ρετσινιά για 5 χρονια πανεπιστημιο Κοιτάξτε ποιοι έκαναν τις αξιολογήσεις στα τμήματα μηχανικών ΠΑΔΑ καθώς και ποιοι αξιοσέβαστοι καθηγητές διδάσκουν όπως ο κοσμήτορας ΕΜΠ από φέτος στο τμήμα υπολογιστών .Όχι μόνο θα κλείσουν αλλά συνεργάζονται και έχουν φοβερά μεταπτυχιακά που δεν έχει το ΕΜΠ Κοιτάξτε αναλυτικά και πραγματικά θα αλλάξετε άποψη. Επιτέλους επιστήμονες άριστοι με διδακτορικά με όρεξη για μάθημα θα
    καθοδηγούν σωστά τους νέους. Σας ευχαριστώ.

  59. Dim 30 Σεπτεμβρίου 2023 at 09:47 - Reply

    @ΜΠΑΜΠΗΣ έχεις ιδέα από άδειες Ηλεκτρολόγου Μηχανικού με βάση νόμου για αποφοίτους ΤΕΙ και ΑΕΙ πολυτεχνικών τμημάτων; Μάλλον όχι!!! Πως θα δώσουν μισά επαγγελματικά δικαιώματα δηλαδή άδειες; Υπάρχει ήδη νόμος που λέει τι άδειες δικαιούται απόφοιτος του ΤΕΙ και τι άδειες δικαιούται απόφοιτος ΑΕΙ δηλαδή πολυτεχνείο. Μην γράφεται πράγματα που δεν γνωρίζετε και δεν ισχύουν. Επίσης αυτά τα τμήματα των σχολών μηχανικών που έχουν αξιολογηθεί πόσες φορές από την ΕΘΑΑΕ και έχουν πάρει και integrated master αργά η γρήγορα θα αντιστοιχηθούν με πολυτεχνικά τμήματα σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4610/2019 που είχε βγάλει ο Γαβρόγλου όσο και να το καθυστερεί το υπουργείο παιδείας για δικούς του λόγους. Αυτά τα τμήματα έχουν κάνει ήδη μεγάλο έργο και έχουν ανέβει αρκετά σκαλοπάτια και επίσης δέχονται και περισσότερους φοιτητές κάποια τμήματα των σχολών μηχανικών από τα ήδη υπάρχοντα πολυτεχνικά τμήματα. Τέλος απ’ ότι είδα στις εκθέσεις τις ΕΘΑΑΕ σε δύο τμήματα ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που πιστοποιήθηκαν πρόσφατα, είδα πως δεν είχαν και πολύ καλή πιστοποίηση ενώ τμήματα των σχολών μηχανικών σε ΠΑΔΑ ΠΑΠΕΛ και ΕΛΜΕΠΑ είχαν πάρα πολύ καλή πιστοποίηση αλλά και άριστη.

  60. george 31 Οκτωβρίου 2023 at 12:53 - Reply

    Η ανάδειξη του ΠΑΔΑ και κάποιων άλλων εξαιρετικών πρώην «ΤΕΙ» σε αντίθεση των σχολών που μόνο ονομαστικά είναι ανώτερες (ανώτατες) θέτει το ερώτημα τι θα γίνει στο μέλλον με την παιδεία στην χωρά μας. Το μοντέλο που θα βγάλει ικανούς επιστήμονες είναι αυτό των πρώην ΤΕΙ. Υποχρεωτικές παρουσίες, πρόοδοι στην διάρκεια του εξάμηνου και πολλά εργαστήρια ώστε οι φοιτητές να κατανοούν στην πράξη αυτά που τους λένε στις αίθουσες. Ας τελειώνουμε με τους υπογραφακιδες μελετών που άλλοι κάνουν και άλλοι εκτελούν. Οι επιστήμονες θα πρέπει πριν ανέβουν ψηλά να ξεκινήσουν από πολύ χαμηλά ώστε να έχουν πλήρη αντίληψη του κυκλώματος ανάγκη – πρόβλημα, σχεδίαση-λύση, οργάνωση-παραγωγή, διάθεση και ανθρώπινος παράγοντάς..

  61. NBG 21 Νοεμβρίου 2023 at 08:15 - Reply

    Η επταμελή επιτροπή ξεκίνησε την συνεδρίαση με τα πρώτα τμήματα του ΠΑΔΑ στις 13/11/2023.

  62. Zoi 22 Νοεμβρίου 2023 at 11:23 - Reply

    NGB, γνωρίζετε αν υπάρχει καποιο χρονοδιάγραμμα για την ληψη της τελικης απόφασης της επταμελούς επιτροπής;
    Τα παιδιά που δινουν πανελληνιες 2024 θα προλαβουν, αραγε, να εχουν μια ξεκάθαρη εικόνα μεχρι την ωρα της συμπληρωσης του μηχανογραφικού;
    Αν στην πορεια εχετε καποια επιπλεον πληροφρηση θα μας ενημερωσετε παρακαλω;

  63. NBG 22 Νοεμβρίου 2023 at 21:03 - Reply

    Ναι υπάρχει χρονοδιάγραμμα απ’ όσο γνωρίζω.Ενδιαφέρεστε για κάποιο τμήμα συγκεκριμένα;

  64. Zoi 22 Νοεμβρίου 2023 at 21:16 - Reply

    Kαλησπερα NGB, σας ευχαριστώ για την απάντηση.
    Ναι, η κόρη μου δίνει πανελληνιες τον Μάιο, ενδιαφέρεται για το τμημα μηχανολόγων μηχανικών και θα ήθελε να συμπεριλάβει και το ΠΑΔΑ ως πιθανή επιλογή. Όπως αντιλαμβανεστε το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωματων την προβληματίζει…

  65. NBG 22 Νοεμβρίου 2023 at 21:46 - Reply

    Και γω παρακολουθώ αυτό το θέμα γιατί με απασχολεί και εμένα..

  66. Nikos 27 Νοεμβρίου 2023 at 15:44 - Reply

    @Zoi μπορείτε να κάνετε κάποιο ερώτημα σε ομάδα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

  67. Κυριακος 14 Δεκεμβρίου 2023 at 22:33 - Reply

    Γεια σας. Ειμαι φοιτητης του παδα στο τμημα ηλεκτρολογων. Αυτη τη στιγμη αν βγω απο τη σχολη μπορω να βαλω υπογραφες σε μικρα εργα μεχρι μεση ταση πχ; η πρεπει να κανω καποιο μεταπτυχιακο η να δωσω εξετασεις στο τεε για να μπορω να βαλω υπογραφες για μικρα η μεγαλυτερα εργα;

    • panos 15 Δεκεμβρίου 2023 at 17:53 - Reply

      Όπως είναι προς το παρόν τα πράγματα δεν θα μπορεις να βαλεις υπογραφή αλλά φανταζομαι θα αλλαξει τα επόμενα χρόνια. Στο εξωτερικό δεν θα εχεις τετοιο πρόβλημα

      • Zoi 29 Δεκεμβρίου 2023 at 10:08 - Reply

        Δεν ξέρω αν ισχύει όντως αυτο με το εξωτερικό. Καποιες χωρες εχουν αν όχι επιμελητήριο, εναν φορέα αδειοδότησης. Ήδη γνωστός του παιδιου μου που ηρθε απο την Κυπρο και ολοκληρωσε τον πεωτο χρονο στο τμημα Μηχανολογων του ΠΑΔΑ, εγκατελειψε τις σπουδες του οταν τον ενημερωσε ο εκεί αρμόδιος φορέας οτι » πώς να σου αναγνωρίσουμς δικαίωμα υπογραφής οταν η ιδια η χώρα που σου δίνει το πτυχίο δεν σου αναγνωριζει δικαιώματα»

  68. Μάκης 24 Δεκεμβρίου 2023 at 20:42 - Reply

    Το τμήμα ΗΜΜΥ του πολυτεχνείου Κρήτης έχει αξιολόγηση 7 και όχι 6 όπως αναφέρετε. Από ότι φαίνεται όμως με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια όλα θα αλλάξουν. Σκεφτείτε ένα τμήμα ΗΜΜΥ σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο που βρίσκεται στην Αθήνα και δίνει πτυχία αναγνωρισμένα από το ΜΙΤ. Νομίζω ότι πολλά περιφερειακά τελικά θα κλείσουν.

  69. Anastasios 2 Ιανουαρίου 2024 at 01:19 - Reply

    Καλησπέρα ! Υπαρχει κανείς που να αποφοίτησε από το ΤΕΙ ενεργειακής τεχνολογίας ( Ηλεκτρολόγων ) και να μπήκε στο ΠΑΔΑ στο ίδιο τμήμα ? Έχει νομοθετηθεί κάποια ειδική διαδικασία ? Αν οι κατατακτήριες είναι μονόδρομος αναγνωρίζονται όλα τα μαθήματα από το συμβούλιο ( λογικά θα μείνουν 6-7 μαθήματα ) ? Ευχαριστώ εκ των προτέρων …

  70. NBG 4 Ιανουαρίου 2024 at 19:15 - Reply

    Σε πρώτη φάση η επιτροπή αξιολογεί 8 τμήματα.Αυτά τα 8 τμήματα είναι από το ΠΑΔΑ,το ΠΑΠΕΛ,το ΕΛΜΕΠΑ και το ΔΙΠΑΕ.Τα αποτελέσματα θα έχουν βγει μέχρι τέλος Ιανουαρίου.

    • Zoi 4 Ιανουαρίου 2024 at 19:49 - Reply

      Ευχαριστούμε για το update. Σας παρακαλω πολύ, αν δεν σας βάζω σε κόπο να ενημερωσετε για τυχόν νεότερα.
      Καλή χρονιά!

  71. NBG 5 Ιανουαρίου 2024 at 18:04 - Reply

    @Zoi υπάρχει μια ομάδα επαγγελματικά δικαιώματα σχολών μηχανικών.

  72. NBG 9 Ιανουαρίου 2024 at 17:52 - Reply

    Υπάρχει μια πληροφορία ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα βγει ανακοίνωση για τα πρώτα τμήματα που αξιολογήθηκαν από την επταμελή επιτροπή.

  73. Magda 16 Ιανουαρίου 2024 at 20:07 - Reply

    Μήπως γνωρίζετε για τα επαγγελματικά δικαιώματα της σχολής πολιτικων μηχανικών παπελ Πάτρα; ο γιος είναι στο πεμπτο έτος

    • panos 16 Ιανουαρίου 2024 at 22:13 - Reply

      Ισχύει ό,τι ισχύει για τα τμήματα του ΠΑΔΑ

  74. johnd305 22 Ιανουαρίου 2024 at 12:16 - Reply

    καλησπέρα, να κανω μια ερωτηση. Σπουδαζω πολιτικος μηχανικος στο παδα και θα ηθελα να ρωτησω σχετικα με τα επαγγελματικα διακιωματα. Οταν λεμε οτι δεν εχει επαγγελματικά δικαιωματα σημαινει οτι θα μπορω να εργαστω σε καποια ιδιωτική εταιρία αλλά όχι να βάζω υπογραφή; ευχαριστω

    • panos 22 Ιανουαρίου 2024 at 15:36 - Reply

      Ναι..αλλά μπορει να τα αποκτησει κάποια στιγμή

  75. NBG 28 Ιανουαρίου 2024 at 19:57 - Reply

    @Magda και γω στους ηλεκτρολόγους του ΠΑΠΕΛ είμαι και απ’ όσο γνωρίζω υπάρχει πρόβλημα με το τμήμα των μηχανολόγων μηχανικών αλλά το τμήμα των πολιτικών μηχανικών.Αυτά τα δύο τμήματα δεν έχουν integrated master και απ’ ότι έχω μάθει δεν θα έχουν θετική γνωμοδότηση από την επταμελή επιτροπή.Ωστόσο καλύτερα να ρωτήσεις τον πρόεδρο του τμήματος για περισσότερες πληροφορίες μην τυχόν και έχει αλλάξει κάτι.

  76. AL 5 Φεβρουαρίου 2024 at 23:37 - Reply

    Υπάρχει καποιο νέο σχετικά με την αντιστοιχιση σχολης μηχανικών ΠΑΔΑ . Πότε περιπου θα γνωρίζουμε ποια τμήματα θα αντιστοιχηθουν.

  77. Thas 9 Φεβρουαρίου 2024 at 13:55 - Reply

    Η αντιστοίχιση θα ανακοινωθεί μεά το πέρας του εαρινού εξαμήνου, μάλλον το Φθινόπωρο του 2024

  78. AL 9 Φεβρουαρίου 2024 at 20:25 - Reply

    Από πληροφορίες αρχές Μαρτίου η έκθεση της εισηγητικης επιτροπής για την αντιστοιχιση τμημάτων. Μετά αναλαμβάνουν τα υπουργεία.

  79. Σταύρος ΠΑΔΑ 19 Φεβρουαρίου 2024 at 01:26 - Reply

    Καλησπέρα είμαι τελειόφοιτος του τμήματος πολιτικών μηχανικών του ΠΑΔΑ. Πέρασα στο τμήμα το 2019 και ασχολούμαι με το θέμα της αντιστοίχισης ενεργά. Η ενημέρωση που έχω είναι ότι τον Μάρτιο θα γνωρίζουμε την απόφαση της 7μελης επιτροπής για όλα τα τμήματα της Ελλάδος . Επίσης γνωρίζω ότι το κλίμα είναι πολύ καλό από την πλευρά της κυβέρνησης αλλά και του ΤΕΕ. Είναι θέμα χρόνου λοιπόν να κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα.(ειδικά τα τμήματα με θετική αξιολόγηση από την ΕΘΑΑΕ θα είναι τα πρώτα που θα τα αποκτήσουν) κάποια τμήματα που αξιολογήθηκαν αρνητικά θα διορθώσουν τα θέματα που θα υποδείξει η επιτροπή και μεταγενέστερα θα τα αποκτήσουν όπως ορίζει ο νόμος. Μιλώντας πάντως για το ΠΑΔΑ και μόνο είμαι σίγουρος ότι όλα τα τμήματα θα αποκτήσουν τα δικαιώματα ειδικά οι ναυπηγοί και οι πολιτικοί μηχανικοί που πήραν το απόλυτο άριστα 12/12 από την εθααε.

    • panos 19 Φεβρουαρίου 2024 at 17:54 - Reply

      Ευχαριστούμε πολύ για την πληροφόρηση

    • KOSTAS 22 Φεβρουαρίου 2024 at 11:05 - Reply

      Ευχαριστούμε πολύ για τη πληροφόρηση !!
      Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της ΕΘΑΑΕ υπάρχουν κάπου αναρτημένα ή είναι προς δημοσίευση?
      Διότι στο site της ΕΘΑΑΕ δεν μπορώ να βρω κάτι.

    • Zoi 22 Φεβρουαρίου 2024 at 16:58 - Reply

      Καλησπερα σας! Παρακαλώ, γνωρίζετε αν το τμημα μηχανολόγων μηχανικών του ΠΑΔΑ έλαβε θετική αξιολόγηση;
      Αναμένεται να συμπεριληφθει στα τμήματα που θα λαβουν άμεσα επαγγελματικά δικαιωματα οπως των ναυπηγών και πολιτικών μηχανικών ή μετατιθενται σε μεταγενεστερο χρόνο;

  80. Ιoanna 19 Φεβρουαρίου 2024 at 21:11 - Reply

    Καλησπέρα,
    Γνωρίζετε για το τμήμα μηχανικών Πληροφορικής του ΔΙΠΑΕ στην Θεσσαλονίκη;
    Χρειάζεται τα δικαιώματα υπογραφής για την επαγγελματική αποκατάσταση;
    Επίσης αν κάποιος γνωρίζει αν αξίζει η συγκεκριμένη Σχολή
    Ευχαριστώ

    • panos 19 Φεβρουαρίου 2024 at 22:55 - Reply

      Όχι δεν τα χρειάζεται. Έχει πολλές προοπτικές

      • ΦΦΡ 21 Μαρτίου 2024 at 12:19 - Reply

        ανοιξτε γραφειο σε αλλη χωρα της ΕΕ και επειτα ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ στην ΕΛΛΑΔΑ.
        το ΤΕΕ δεν μπορει να σας εμποδισει για μικρο αριθμο μελετων κλπ ανα ετος.Δειτε το δικαιο της ΕΕ.

  81. Vicky 12 Απριλίου 2024 at 15:20 - Reply

    Καλησπέρα, γνωρίζει κάποιος για την σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο ΠΑΔΑ αν σώθηκε δικαίωμα υπογραφής;
    Σας ευχαριστώ

    • panos 21 Απριλίου 2024 at 10:07 - Reply

      Όχι ακόμα

  82. γιαννης 30 Απριλίου 2024 at 16:55 - Reply

    ναυπηγοι μηχανικοι πλεον πολυτεχνικη σχολη στο παδα

  83. NBG 1 Μαΐου 2024 at 09:36 - Reply

    Γνωρίζει κάποιος τι επαγγελματικά δικαιώματα δικαιούται ένας απόφοιτος ΤΕΙ του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ με κατεύθυνση μορφολογία και αναστήλωση κτιρίων;

  84. DIMITRIS VASILEIOU 25 Μαΐου 2024 at 18:39 - Reply

    Καλησπέρα σας,

    Υπάρχει σαφής εικόνα εάν το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΠΑΔΑ αναγνωρίστηκε ως Πολυτεχνική Σχολή με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα;
    Επίσης η βαθμολογία που πήραν τα τμήματα υπό εξέταση από την ΕΘΑΑΕ υπάρχει σε κάπου αναρτημένη;

    Σας ευχαριστώ

    • panos 25 Μαΐου 2024 at 22:02 - Reply

      Αν κρίνουμε απο την ανακοίνωση για τους Ναυπηγούς το ίδιο θα ισχύει και για τους Μηχανολόγους. Πλήρη αντιστοίχηση με Πολυτεχνικά τμηματα αρα και δικαιώματα

  85. Δημήτρης 27 Μαΐου 2024 at 16:12 - Reply

    Έχουν αντιστοιχηθεί όλα τα τμήματα του ΠΑΔΑ , πλην των μηχανικών παραγωγής !

    • panos 27 Μαΐου 2024 at 20:46 - Reply

      Σε ευχαριστούμε για την πληροφόρηση

  86. Απόφοιτος παδα 27 Μαΐου 2024 at 17:39 - Reply

    Επίσημα οι πολιτικοί μηχανικοί του ΠΑΔΑ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα από σήμερα. Αναμένεται εκτόξευση της βάσης εισαγωγής… εσείς τι πιστεύετε ;

    • Zoi 2 Ιουνίου 2024 at 18:49 - Reply

      Θα εχει ενδιαφερον να το δουμε…
      Περυσι ποσο ηταν; 11000;
      Το θεμα είναι πού θα φτασει! Καμια προβλεψη;
      Εγω υπολογιζω στα 15000

  87. Magda 27 Μαΐου 2024 at 20:20 - Reply

    Με τα επαγγελματικά δικαιώματα του παπελ πολιτικων μηχανικών τι γίνεται;έτσι θα μείνουν αυτά τα παιδια;υπάρχει κάτι στον ορίζοντα

    • Μάγδα καραλη 27 Μαΐου 2024 at 20:23 - Reply

      Για το παπελ πολιτικων μηχανικών;τι γίνεται

      • panos 27 Μαΐου 2024 at 20:45 - Reply

        Αν κάνουν τις κινησεις του ΠΑΔΑ θα τα παρουν και αυτοι

  88. Nasos 6 Ιουνίου 2024 at 18:35 - Reply

    Μετά την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ναυπηγών του ΠΑΔΑ, τι εκτιμήσεις έχετε για την βάση εισαγωγής του τμήματος;

    • panos 6 Ιουνίου 2024 at 18:42 - Reply

      Θα ανεβουν αρκετα..ίσως 17000 και πανω

      • Nasos 6 Ιουνίου 2024 at 19:56 - Reply

        Νομίζω δεν υπάρχει άλλο προηγούμενο σε άλλη σχολή. Θα έχει ενδιαφέρον

  89. NBG 8 Ιουνίου 2024 at 15:39 - Reply

    Γνωρίζει κάποιος ποια είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα ενός απόφοιτου Πολιτικού Μηχανικού από ΤΕΙ με κατεύθυνση Μηχανικοί Μορφολογίας και Αναστήλωσης; Και αν ναι γνωρίζει πού μπορώ να τα βρω;

  90. IS 16 Ιουνίου 2024 at 13:34 - Reply

    Διαβάζω κι εγώ το δελτίο τύπου που μιλάει για αντιστοιχία:
    Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπέγραψαν ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, και ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, καθορίστηκε η αντιστοιχία των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) με το τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής ΑΕΙ.

    Επειδή δεν εμπιστεύομαι τα δελτία τύπου και ειδικά τη λέξη αντιστοιχία (γιατί δε λέει ισοτιμία;), υπάρχει κάπου η ΚΥΑ; Ούτε στα ΦΕΚ δεν τη βρήκα.

    • panos 16 Ιουνίου 2024 at 18:46 - Reply

      Γεγονός είναι πως υπάρχει καθυστέρηση. Κι εγω τα ΦΕΚ περιμενω

  91. Ιωαννης 18 Ιουνίου 2024 at 15:00 - Reply

    Καλό σας μεσημέρι,
    Τα ΦΕΚ για τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΑΔΑ και άλλων τμημάτων είναι πρός υπογραφή. Τα δικαιώματα θα είναι ίδια με τις πολυτεχνικές σχολές. Θα υπογραφούν όμως;
    Θα σταθώ σε δύο σημεία
    1. Αλλάζοντας ένα κύκλο σπουδών δεν αλλάζει το επιστημονικό προσωπικό, η χρηματοδότηση και το επίπεδο έρευνας του ιδρύματος, εν ολίγοις η ποιότητα σπουδών και ο τρόπος επίλυσης προβλημάτων, παρουσίασης και ποιότητας μαθημάτων δεν θα είναι τουλάχιστον επι της παρούσης εφάμιλλος των πολυτεχνικών σχολών.

    2. Τα επαγγελματικα δικαιώματα κατα τη ταπεινή μου γνώμη θα πρέπει να είναι ανεξάρτητα απο τα ιδρύματα, υπεύθυνοι για τη χορήγηση τους θα πρέπει να είναι επιτροπές οι οποίες θα αποτελουνται απο 5 μέλη, 2 του ΤΕΕ, 2 της διεύθυνσης βιομηχανίας και 1 μέλος καθηγητής-τρια της ανώτατης εκπαίδευσης .
    Οι εξετάσεις θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τη προυπηρεσία, τις πρακτικές αλλά και τις ακαδημαικές (θεωρητικές – ερευνητικές) γνώσεις του εκάστοτε ενδιαφερομένου, και να διασφαλίζουν το απυρόβλητο των εξετάσεων έτσι ώστε να μη κατηγορείται συνεχως το ΤΕΕ για ρατσιστικές συμπεριφορές προς αποφοίτους εξωτερικού ή εσωτερικού (ΠΑΔΑ κλπ).

    Επειδή όμως αυτά δεν θα πραγματοποιηθούν σύντομα, μέχρι να θεσπιστούν νόμοι κανόνες κλπ να υπογραφούν ΦΕΚ, να βελτιωθούν τρόποι διδασκαλίας κλπ θα προέτρεπα τους ενδιαφερόμενους να επιλέγουν πολυτεχνικές σχολές εσωτερικού ή εξωτερικού που τις αναγνωρίζει το Ελληνικό κράτος!

    Τα επαγγελματικα δικαιώματα ζητούνται στην αυταπασχόληση αλλά και στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα ανάλογα το αντικείμενο και το πεδίο ευθύνης, είναι πολύ σοβαρό αυτό και δεν πρέπει να το προσπερνά κανείς μη δίνοντας σημασία.

    • panos 18 Ιουνίου 2024 at 16:51 - Reply

      Έχετε απόλυτο δίκιο. Ευχαριστούμε για την πληροφόρηση

  92. ΜΑΝΩΛΗΣ 18 Ιουνίου 2024 at 17:23 - Reply

    Κύριε Ιωάννη
    Η αντιστοίχιση για κάποια τμήματα έχουν ήδη υπογραφή.
    Το ότι θα γινόταν αυτό ήταν νομοτελιακό. Ο Νόμος το λέει σαφώς όταν κλείσουν τα 5 έτη σπουδών αξιολογούνται τα τμήματα και δίνονται τα δικαιώματα.
    Τα τμήματα του ΠΑΔΑ πέρασαν με αριστα την αξιολόγηση, πολύ πάνω από αλλα περιφερειακά Πολυτεχνικά τμήματα.
    Σαν Μηχανικοί απόφοιτοι Πολυτεχνικών δεν θα θέλαμε να μπούνε και άλλοι Μηχανικοί. Αλλά δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς.
    Και εγώ συγγενικά μου πρόσωπα τους προέτρεψα να πάνε ΠΑΔΑ παρά π.χ Κοζάνη, Ξάνθη ή Χανιά. Και τελικά δικαιώθηκα.
    Επίσης το επίπεδο σπουδών είναι πολύ υψηλο και δύσκολο και πρέπει να έχεις γερές βάσεις και όρεξη για διάβασμα για να τελειώσεις.
    Από το 2021 έχουν πάρει πτυχίο μόνο 70 Ναυπηγοί. Επαγγελματικά δικαιώματα κανονικά πλέον Μηχανικού Πολυτεχνείου. Οι καθηγητές είναι αποφασισμένοι να ανεβάσουν και άλλο το επίπεδο. Προσοχή μόνο οι σχολές να έχουν πάρει την έγκριση δεν έχουν πάρει όλες. Οι βάσεις θα κρατηθούν λίγο ακόμα φέτος. Εγω προβλέπω γύρω στο 15. Λόγω ότι δεν ξέρουν καλα την κατάσταση τα φροντιστήρια. Τον επόμενο χρόνο θα προσεγγίζουν Θεσσαλονική.

  93. Μάγδα καραλη 18 Ιουνίου 2024 at 21:22 - Reply

    Έχουμε κάποια ενημέρωση με τα επαγγελματικά δικαιώματα των πολιτικων μηχανικών του παπελ για αντιστοίχιση για Master integrated, υπάρχει κάτι στον ορίζοντα;, τελειώνουν ώρα παιδια τον Σεπτέμβριο τι θα παρουν βεβαίωση μαθημάτων;

  94. αλεξ ΠΑΔΑ 22 Ιουνίου 2024 at 20:30 - Reply

    Καλησπέρα σας
    Υπάρχουν οι αποφάσεις της επιτροπής για τα τμήματα μηχανικών του ΠΑΔΑ
    Δεν υπάρχει ΚΥΑ για καμία σχολή.
    Ακόμα και των Ναυπηγών η ΚΥΑ που ήταν προς έκδοση ΦΕΚ από τυπογραφείο αποσύρθηκε λόγω θέματος . Αναμονή για την σωστή έκδοση ΚΥΑ για όλα τα τμήματα.
    Υπεύθυνοι τρία υπουργία για την μεγαλη αργοπορία . Οι φοιτητές που τελειώνουν δεν θα προλάβουν τις εξετάσεις του ΤΕΕ.

  95. Αννα 28 Ιουνίου 2024 at 14:47 - Reply

    Καλησπέρα ,υπάρχει κάποια ενημέρωση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Ναυπηγών Παδα ; Εκδόθηκε το ΦΕΚ ;Με την έκδοση του , ολοκληρώνονται οι διαδικασίες ; Εγγραφεί κανονικά το ΤΕΕ τους αποφοίτους ;

    • panos 30 Ιουνίου 2024 at 22:38 - Reply

      Δεν εχει εκδοθει ακομα αλλά νομιζω δεν υπάρχει λόγος ανησυχιας

  96. ΑΝΤΩΝΙΑ 1 Ιουλίου 2024 at 12:04 - Reply

    Την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν τα μηχανογραφικά και καμία επίσημη ενημέρωση για τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΑΔΑ. Τι να κάνουμε να δηλώσουμε ΠΑΔΑ ή θα τη πατήσουμε στο τέλος; Για το Μηχανολόγων Μηχανικών ενδιαφέρομαι, ξέρει κάποιος οτιδήποτε;

  97. DIMITRIS 2 Ιουλίου 2024 at 15:34 - Reply

    Η γνώμη μου είναι να δηλώσετε ΠΑΔΑ. Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω και οι διαδικασίες θα προχωρήσουν. Έχω τον γιό μου στο δεύτερο έτος ναυπηγών μηχανικών. Γίνεται πολύ καλή δουλειά στην σχολή. Φυσικά υπάρχουν και προβλήματα που όμως πιστεύω ότι αντιμετωπίζουν όλα τα ιδρύματα.

  98. ΠΑΔΑ 3 Ιουλίου 2024 at 10:54 - Reply

    Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχ. ΠΑΔΑ. Όλα τα τμήματα αντιστοιχήθηκαν με πολυτεχνικό τμήμα.

  99. Panagiotis 3 Ιουλίου 2024 at 11:42 - Reply

    αποφαση της επιτροπης του αρθρου 66 του Ν 4610/2019 αντισχτοιχισης του Τ.Η.Η.Μ του Π.Α.Δ.Α με Τμηματα/Σχολες των Πολυτεχνικων Σολων/Πολυτεχνειων του ιδιου γνωστικού αντικειμένου.
    22/5 2024
    Ωστόσο αναμένεται η σχετική ΚΥΑ. Υπάρχει περίπτωση να μη βγει από τη στιγμή που πέρασε επί την αρμόδια επιτροπή;

  100. MASD 4 Ιουλίου 2024 at 17:24 - Reply

    να δηλωσω πολιτικοσ μηχανικοσ στον βολο ή στο παδα ?

    • panos 4 Ιουλίου 2024 at 19:01 - Reply

      Δεν θα μπορουσα να σου δωσω μια τετοια απαντηση. Απο θεμα δικαιωματων δεν εχεις προβλημα με το ΠΑΔΑ

  101. MASD 4 Ιουλίου 2024 at 20:37 - Reply

    Αντικειμενικά όμως μια πολυτεχνική σχολή δεν θεωρείται καλύτερη από ένα πρώην ΤΕΙ ;

  102. KGB 5 Ιουλίου 2024 at 12:38 - Reply

    @MASD, αυτό που ρωτάς απαντάται με αντικειμενικά κριτίρια και όχι με εικασίες. Η πολιτικοί μηχανικοί του ΠΑΔΑ πήραν το απόλυτο ΑΡΙΣΤΑ ατην αξιολόγηση της ΕΘΑΕΕ (12A στα 12 ) και η επιτροπή αντιστοίχισης ψήφισε ομόφωνα (7 στα 7 ναι). δεν ξέρω αν υπάρχουν πιο αντικειμενικά κριτίρια. Να ψάξεις και την αξιολόγηση των πολιτικών μηχανικών στο Βόλο από την ΕΘΑΕΕ για σύγκριση…

  103. Παδα 5 Ιουλίου 2024 at 13:21 - Reply

    Φίλε MASD καλησπέρα, τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι κοινά δήλωσε αυτό που εξυπηρετεί εσένα οικονομικά και γεωγραφικά.

  104. Tina 5 Ιουλίου 2024 at 13:40 - Reply

    Τμήμα Παραγωγής και Διοίκησης ΔΙΠΑΕ στην ιστοσελίδα του αναφέρει ότι θεωρείται πλέον αντίστοιχο με τμήμα Πολυτεχνικής Σχολής και δίνεται έτσι η δυνατότητα στους αποφοίτους, με βάση τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτούν με την ολοκλήρωση των σπουδών τους, να ασκήσουν τις επαγγελματικές δραστηριότητες που προβλέπονται από το σχετικό νόμο για τους αποφοίτους πολυτεχνικών σχολών.
    Στην απόφαση πιστοποίησης της ΕΘΑΑΕ που εκδόθηκε στις 15/12/2023 πιστοποιεί ότι συμμορφώνεται πλήρως δίνοντας επίπεδο σπουδών 6.
    Στην αντιστοίχηση των σχολών για μετεγγραφές που εκδόθηκε με ΦΕΚ στις 3/7/2024 δεν το έχει ως αντίστοιχο με τα τμήματα της Ξάνθης και των Χανίων τα οποίο είναι πολυτεχνικά.
    Εσείς τώρα από όλα τα παραπάνω τι καταλαβαίνεται? Και τι κάνατε στην συμπλήρωση μηχανογραφικού του 2024? Θα το επιλέγατε ελπίζοντας ότι όντως θα εχει επαγγελματικά δικαιώματα ή θα δηλώνατε το τμήμα της Ξάνθης?

  105. Nick 5 Ιουλίου 2024 at 16:45 - Reply

    Οι μηχανικοί που αποφοιτούν από το παδα μπορούν να εγγραφούν στο ΤΕΕ ;

  106. Νικι 6 Ιουλίου 2024 at 16:33 - Reply

    Ηλεκτρολόγος μηχανολόγος στο Παδυμακ έχει κατοχυρωμένα επαγγελματικα δικαιώματα. Μήπως είναι καλύτερα να δηλώσω αντίστοιχα τμήματα σε Βόλο η Ξάνθη?

  107. ΙΑ.ΜΑ. 9 Ιουλίου 2024 at 14:12 - Reply

    Niki. Η ΕΘΑΑΕ αξιολόγησε τους ηλεκτρολόγους του ΠΑΔΑ με μεγαλύτερη βαθμολογία από αυτές του Βόλου και της Δ. Μακεδονίας.

  108. ΔΗΜΗΤΡΑ 10 Ιουλίου 2024 at 19:47 - Reply

    Καλησπέρα

    ΝΑΥΠΗΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΑΔΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΠΛΕΟΝ ?
    ΕΠΙΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΙΠΑΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ ?
    ΣΤΟ ΦΕΚ ΜΕΤΑΓΡΑΦΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΕΣ
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  109. Grace 13 Ιουλίου 2024 at 00:39 - Reply

    Αναφορικά με το τμήμα Μηχανικών πληροφορικής του ΠΑΔΑ, γιατροί να το προτιμήσω έναντι άλλων τμημάτων πληροφορικής εντός Αττικής?

    • panos 13 Ιουλίου 2024 at 13:35 - Reply

      Ανάλογα αν θες και το hardware στις σπουδες σου

  110. Panagiotis7 17 Ιουλίου 2024 at 15:29 - Reply

    Καλησπέρα. Έδωσα φέτος πανελλήνιες και η πρώτη μου επιλογή ήταν το τμήμα ναυπηγών του ΕΜΠ. Δυστυχώς δεν κατάφερα να συγκεντρώσω τα απαιτούμενα μόρια και συμπλήρωσα το μηχανογραφικό μου έχοντας πρώτη επιλογή το τμήμα ναυπηγών του ΠΑΔΑ . Ως απόφοιτος του ΠΑΔΑ θα έχω τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα ; Ή μου προτείνετε να ξαναδώσω πανελλήνιες ώστε να εισαχθω στο ΕΜΠ( είμαι πρόθυμος να το κάνω )

  111. Panagiotis7 17 Ιουλίου 2024 at 15:35 - Reply

    Καλησπέρα.Εδωσα φέτος πανελλήνιες και είχα ως πρώτη επιλογή το τμήμα ναυπηγών του ΕΜΠ.Δυστυχως δεν κατάφερα να συγκεντρώσω τα απαιτούμενα μόρια και συμπλήρωσα το μηχανογραφικό μου έχοντας ως πρώτη επιλογή το τμήμα ναυπηγών του ΠΑΔΑ. Ως απόφοιτος του ΠΑΔΑ θα έχω τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με έναν απόφοιτο του ΕΜΠ ; μήπως θα ήταν καλύτερο να ξαναδώσω ώστε να εισαχθω στο ΕΜΠ ; ( είμαι πρόθυμος να το κάνω ).

    • panos 17 Ιουλίου 2024 at 16:13 - Reply

      Εννοειται πηγαινε

  112. Ρουλα 30 Ιουλίου 2024 at 20:17 - Reply

    Γειά σας. Ο γιος μου πέρασε στη σχολή μηχανολόγων στο Μεσογειακό στο Ηρακλειο. Τι γίνεται με τα επαγγελματικά δικαιώματα; σας ευχαριστω!

    • panos 31 Ιουλίου 2024 at 15:52 - Reply

      Θα τα αποκτήσουν

  113. Stefanos 31 Ιουλίου 2024 at 07:39 - Reply

    Καλημέρα σας, ως επιτυχών στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., θα ήθελα να ρωτήσω εάν οι απόφοιτοι της συγκεκριμένης σχολής έχουν τα πλήρη δικαιώματα του μηχανικού. Μπορούν να εγγραφούν στο ΤΕΕ; Μπορούν να αναλάβουν έργα;

    • panos 31 Ιουλίου 2024 at 15:52 - Reply

      Θα τα αποκτησουν

  114. DIMITRIS VASILEIOU 1 Αυγούστου 2024 at 15:15 - Reply

    Καλησπέρα σας και καλο μηνα με υγεια. Αναφορικα με την σχολη Μηχανικων και συγκεκριμένα με το τμημα Μηχανολογων στο ΠΑΔΑ ουσιαστικα τα επαγγελματικά δικαιώματα αναμενονται να απονεμηθουν με την εκδοση ΦΕΚ; Ακομη το πτυχιο βρισκεται στον «αερα». Η ΚΥΑ υπεγραφη ή υπαρχει καθυστέρηση και αν γινεται σκοπιμως δηλαδη στο τελος να μην αποκτηθουν τα δικαιωματα;

  115. ΑΝΤΩΝΙΑ 8 Αυγούστου 2024 at 09:42 - Reply

    «ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΩΣ ΑΝΩ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (παραπάνω περιγράφει τη διαδικασία που απαιτείται για την αντιστοίχηση με Πολυτεχνικές σχολές) ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΕΙ, Η ΟΠΟΙΑ ΩΣΤΟΣΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ»
    αυτή είναι η απάντηση που πήρα εγγράφως από το Υπουργείο Παιδείας , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Θεωρώ ότι οι σχετικές υπογραφές θα αργήσουν να μπουν , μιας και ξέρω πόσο δυσκίνητα είναι τα πράγματα στο δημόσιο γενικά.

    • ΑΝΤΩΝΙΑ 8 Αυγούστου 2024 at 09:54 - Reply

      Για να γίνω και πιο σαφής , στο έγγραφο που μου απάντησαν αναφέρει ότι για τα τμήματα που έχει γνωμοδοτήσει θετικά η αρμόδια επιτροπή απαιτείται επιπλέον απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

  116. Ρουλα 2 Σεπτεμβρίου 2024 at 18:29 - Reply

    Γειά σς! Μεταξύ μηχανολόγων μηχανικών Κοζάνης και Βόλου ποιο προτείνεται;

  117. Mary 12 Οκτωβρίου 2024 at 12:47 - Reply

    Καλησπέρα σας! Γνωρίζει κάποιος από την αγορά εργασίας, αν οι απόφοιτοι του ΠΑΔΑ ναυπηγοί μηχανικοί έχουν λιγότερες ευκαιρίες ( θέσεις εργασίας και μισθολογικά) από τους αποφοίτους του Μετσόβιου;
    Επίσης, είναι κάποιος φοιτητής στους ναυπηγούς μηχανικούς του ΠΑΔΑ , να μας πει για το επίπεδο των σπουδών;
    Ευχαριστώ πολύ!

Leave a Comment

Your email address will not be published.